حمل و نقل آلمان

حمل و نقل آلمان

حمل و نقل آلمان

 

کشور آلمان دارای یکی از کارآمدترین و موفق ترین سیستم های حمل و نقل در میان کشورهای اروپایی بوده که این سیستم نه تنها مسافران را در شهرهای بزرگ جا به جا می نماید، بلکه حتی در کوچکترین شهرهای آلمان، سیستم اتوبوسرانی منظم و مطابق با جداول زمانی اختصاص یافته است. آشنایی با عملکرد سیستم حمل و نقل آلمان چه برای مسافران و چه مهاجران یک امر ضروری می باشد. در این مطلب به بررسی کلی سیستم حمل و نقل آلمان خواهیم پرداخت.

سیستم حمل و نقل آلمان

آلمان از اولین کشورهای توسعه دهنده اتوبان (Autobahn) در جهان بوده که اتوبان های بدون محدودیت سرعت را در خود جای داده است (البته در سال های اخیر بر بسیاری از این دسترسی ها، محدودیت سرعت اعمال گردیده). رودخانه راین، مهمترین آبراهه آلمان برای کشتیرانی بوده و بزرگترین بندر کشور شهر هامبورگ در شمال آلمان واقع شده است. فرودگاه بین المللی فرانکفورت یکی از بزرگترین مراکز حمل و نقل در اروپا می باشد. یکی دیگر از محبوبترین سیستم های حمل و نقل آلمان، سیستم ریلی می باشد. قطارهای سریع السیر ICE با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت مسافران را در میان شهرهای مختلف انتقال می دهند. تاریخ آلمان با فراز و نشیب های بسیار همراه بوده است که این امر بر شبکه حمل و نقل آن نیز اثرگذار بوده است. پیش از بهم پیوستن دو بلوک غرب و شرق ترافیک حمل و نقل در راستای شرق و غرب کشور قرار داشته است که پس از گذر از آن دوران ترافیک کشوری در راستای شمال و جنوب تغییر جهت داده است.

سیستم حمل و نقل عمومی آلمان

  • سیستم ریلی شهری S-Bahn و U-Bahn

سیستم ریلی شهری آلمان پرطرفدارترین سیستم حمل و نقل عمومی این کشور می باشد. متروی زیرزمینی در شهرها یو-باهن (Untergrundbahn) نامیده می شود که خطوط آن در تمامی مناطق شهری کشیده شده اند. این سیستم در مراکز شهری زیرزمین بوده که در حاشیه شهرها به سمت سطح زمین تغییر جهت می دهد. این خطوط با حرف U انگلیسی و عدد نامگذاری گردیده اند. برنامه حرکت قطارهای این خطوط بسیار دقیق و منظم براساس جداول زمانی بوده و بسته به شرایط خطوط، هر 5 الی 15 دقیقه حرکت می کنند.

سیستم ریلی شهری

 

سیستم ریلی دیگری با نام اس-باهن (Stadtschnellbahn) در کنار مترو قرارگرفته است که در شهرهای بزرگ نظیر برلین، هامبورگ، مونیخ، لیپزیگهال و ... وظیفه انتقال مسافران را از مراکز شهرها به حومه و شهرهای کوچک تر بر عهده دارد. این سیستم شباهت بسیار زیادی با یو-باهن داشته به طوری که در بسیاری از موارد نمی توان در کارایی دو سیستم تفاوتی مشاهده نمود. فاصله قطارها در این خطوط حدود 20 الی 30 دقیقه بوده که در روزهای تعطیل و آخر هفته ها این زمانبندی فشرده تر و سریعتر می گردد. خطوط اس-باهن در ایستگاه های مختلف با یو-باهن تلاقی داشته و با حرف S مشخص می گردند. خطوط اس-باهن شهر برلین طولانی ترین و بزرگترین سیستم ریلی آلمان متشکل از 15 خط می باشد (حدود 330 کیلومتر) که بیشتر طول آن در سطح زمین کشیده شده است.

 S-Bahn  U-Bahn

  • اتوبوس ها

    اتوبوس در آلمان

اتوبوس ها یکی از رایج ترین وسیله های حمل و نقل در آلمان بوده که در تمام مناطق شهری ایستگاه دارند. این ایستگاه ها با حرف H  که مخفف Haltestelle است، شناخته می شوند. در مناطقی که دسترسی به مترو سخت بوده، اتوبوس گزینه مناسبی برای سفرهای کوتاه می باشد. زمان بندی حرکت اتوبوس ها معمولا منظم و طبق برنامه بوده و در طول شب ها نیز فعال هستند. اتوبوس ها در شهرهای کوچک غالبا زیر نظر سیستم راه آهن آلمان می باشند.

  • تراموا

    تراموا در آلمان

یکی دیگر از اشکال سیستم حمل و نقل ریلی، تراموا (یا در آلمانی تیوب) می باشد که بر روی زمین مسافران را جا به جا می نماید. بیشتر ترامواها در مناطق شرقی آلمان دیده می شوند. با توجه به نیازمندی این سیستم به کابل و ریل سازی در خیابان ها، فعالیت ترامواها در آلمان بسیار محدود می باشد. از مزایای استفاده از تراموا، سرعت بالاتر از اتوبوس ها و گذر از ترافیک در خیابان ها می باشد.

 

  • تاکسی ها

در آلمان نیز مانند بسیاری از کشوران دنیا، تاکسی ها گزینه گران حمل و نقل به شمار رفته و مسافران تنها در صورتی که عجله داشته باشند، از آنها استفاده می کنند. هزینه تاکسی ها معمولا به ازای هر کیلومتر به صورت جداگانه حساب شده که در شهرهای مختلف آلمان نرخ آن نیز متفاوت است. با این حال در مواقعی که خریده کرده اید و یا با چمدان به فرودگاه می روید، تاکسی ها گزینه معقولی هستند. با دعوای حقوقی سال 2015 سرویس تاکسی های شخصی اوبر در آلمان ممنوع اعلام گشت و تنها در شهرهای برلین و مونیخ خدمات جزئی (اوبر ایکس، ون) ارائه می شود.

  • انواع بلیط برای سفر

در سیستم حمل و نقل عمومی آلمان بلیط های متداول به صورت تک سفره، سفر روزانه، هفتگی و ماهانه قابل تهیه هستند. با تهیه بلیط می توانید در مدت اعتبار آن و در منطقه مشخص شده از وسایل گوناگون حمل و نقل عمومی استفاده نمائید. در اتوبوس ها نیز می توانید کرایه را نقداَ پرداخت نمائید. همچنین باید بخاطر داشته باشید که قبل از آغاز سفر در مترو، باید با استفاده از کیوسک های زرد یا قرمز رنگ در هر ایستگاه بلیط خود را مهر کرده و معتبر نمائید در غیر این صورت با جریمه ای 40 یورویی مواجه خواهید شد. در اتوبوس و تراموا یک مأمور مسئول مهر نمودن بلیط شما می باشد.

بلیط مسافرتی آلمان

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

حمل و نقل آلمان حمل و نقل آلمان
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان